• Facebook

Poszukujemy kandydatów
do opieki nad Seniorami w Niemczech

Wysokie zarobki

Bądźmy sprawni

 

​Im jesteśmy starsi tym mniej się ruszamy. Bywa, że nawet chodzenie sprawia pewien problem. Czasami zaczyna się to już przy wstawaniu. Stawy są jak "zardzewiałe" - zanim je rozruszamy, upływa godzina albo i więcej. Nogi bolą, więc chętniej zostajemy w domu. Tymczasem najważniejszą metodą na to, by do późnych lat zachować sprawność, jest właśnie ruszanie się. Koniecznie trzeba ćwiczyć. Nawet jak niedomagamy i siedzimy w łóżku kilka ruchów rękami i nogami nam nie zaszkodzi. A jak jeszcze jesteśmy "na chodzie" nie zapominajmy o gimnastyce. Wystarczy dwa razy dziennie po 10 minut poruszać rękami, nogami, powyginać się, pokręcić głową. 
Trzeba robić wszystko, aby nasze stawy się "nie zastygły".

Nie izolować się od świata

 

​Zdarza się, że jeden z małżonków odchodzi z tego świata, a drugi często już starszy człowiek zostaje sam. 
Coraz rzadziej nasi seniorzy mieszkają z rodziną: dziećmi czy też wnukami, więc większość czasu spędzają sami. 
Większość ludzi źle znosi samotność. Powinny o tym pamiętać dzieci, wnuki, dalsza rodzina i znajomi. 
Jeśli nie możemy częściej odwiedzać naszych seniorów, to przynajmniej dzwońmy do nich, interesujmy się ich sprawami. 
Starsi ludzie też powinni sobie znaleźć towarzystwo. Może to być sąsiad w podobnym wieku, jakiś krewny, który mieszka w pobliżu. Spotykajmy się przy herbacie, kawie by porozmawiać o czymś przyjemnym, nie tylko po to, by ponarzekać.

Ważne jest, co jemy

 

​W podeszłym wieku nie chce się nam gotować skomplikowanych dań. 
Często też ogranicza nas wysokość naszych dochodów / emerytury. Nie znaczy to jednak, że mamy jadać byle co. 
Jest wiele produktów, które do drogich nie należą, a są prawdziwą skarbnicą wartościowych składników. Należy do nich kapusta kiszona, która jest lepszym źródłem witaminy C niż drogie cytrusy. 
Dania z ziemniaków czy jajek też są wartościowe (ziemniaki też mają dużo witaminy C, a ponadto witaminę B6, żelazo czy jod). Wcale nie musimy jadać wiele mięsa, o wiele zdrowsze są dania będące kompozycją niewielkiej ilości mięsa i warzyw. 
Do jadłospisu warto również włączyć ryby - szczególnie tłuste (makrela, flądra, śledź), które są niezwykle bogatym źródłem dobroczynnych kwasów omega-3. 
A kiedy przyjdzie ochota na coś słodkiego, zamiast drogich i mało zdrowych batoników delektujmy się np. orzechami z odrobiną miodu - pyszne i zdrowe.

CERTYFIKATY,

świadczące o naszej uczciwości oraz rzetelności